Pacienții dumneavoastră se tem de dentist?
Iată 5 sfaturi pentru a-i liniști
Rareori și pentru puțini, o programare la dentist este un moment plăcut, dar dacă îngrijirea dentară este necesară, această vizită la dentist trebuie efectuată oricum. Fără multe exagerări, frica de dentist este destul de frecventă. În multe situații, teama provine din experiențe traumatizante cu dentistul în copilărie, cum ar fi montarea unui aparat dentar; în alte cazuri, dentistul este văzut ca o figură amenințătoare, deoarece invadează o parte foarte intimă a corpului.
Există anumite strategii pe care profesionistul din cabinetul stomatologic le poate pune în aplicare atunci când se confruntă cu un pacient nervos și agitat pentru a-l liniști și pentru a înlătura o teamă care, în cele mai multe cazuri, este nejustificată.
- În primul rând, un raport medic-pacient bun este necesar pentru a stabili o relație bazată pe dialog și încredere. De multe ori, pacientul nu are încredere în cabinetele stomatologice și a venit să facă o programare doar în momentul în care a ajuns la apogeul unei situații pe care nu o mai putea gestiona. Profesionistul din cabinetul stomatologic trebuie să știe să asculte pacientul, temerile, îndoielile, cele două întrebări: răspunzând sincer și franc și liniștitor, se va obține o cooperare completă și în timpul intervenției.
- Uneori, din cauza necesităților legate de programare, pacientul trebuie să aștepte ceva timp în sala de așteptare; prin urmare, încercați să amenajați un mediu confortabil și relaxant, cu scaune comode, reviste, plante și lumină naturală, pentru a calma pacientul neliniștit și a nu-i aminti de un mediu spitalicesc aseptic. Nu ar trebui să se audă zgomot de freză sau miros de dezinfectanți: o atmosferă liniștită și confortabilă pune fiecare pacient în largul său.
- Adesea, refuzul pacientului provine din teama de a simți durere, o teamă care nu este nefondată, deoarece unele proceduri pot provoca suferință. În niciun caz nu trebuie mințit pacientul și să i se spună că nu va simți nicio durere, dacă acest lucru nu este adevărat: în schimb, realizați un interviu preliminar departe de scaunul fatidic, enumerând diferitele opțiuni de analgezie disponibile și îndemnând pacientul să raporteze orice durere pe care o simte în timpul ședinței, astfel încât aceasta să poată fi remediată imediat.
- Majoritatea pacienților nu sunt deloc familiarizați cu stomatologia și cu tehnicile folosite de stomatologi: acest lucru poate fi o sursă de disconfort și îngrijorare. Dentistul trebuie să vorbească cu pacientul astfel încât acesta să înțeleagă ce urmează să fie făcut, fără a folosi prea multe detalii tehnice care îl pot deruta. În timpul ședinței, explicați cu calm ce faceți în acel moment, cu ce instrumente și cât va dura ședința.
- În cazul pacienților deosebit de anxioși, luați în considerare utilizarea anesteziei nedureroase, folosind ace foarte fine sau injectând direct la rădăcina dintelui. Sedarea cu protoxid de azot este ideală pentru calmarea și relaxarea pacientului, care poate purta căști cu muzică liniștitoare pentru a acoperi zgomotul enervant al frezelor.
Aceste mici măsuri pot îmbunătăți în mod cert rezultatul tratamentului, sporind încrederea pacientului în medicul său și, prin urmare, disponibilitatea acestuia de a coopera.
20/09/2021